Carolyn N. Bushong – Sapte greseli prostesti pe care oamenii inteligenti le fac in relatia de cuplu

Autor: Carolyn N. Bushong;
Titlu: Sapte greseli prostesti pe care oamenii inteligenti le fac in relatia de cuplu;
A aparut in anul: 1997 la ei, 2008 la noi;
Autor recenzie: Watashirei;

La prima lectura, Sapte greseli prostesti pe care oamenii inteligenti le fac in relatia de cuplu, de Carolyn Bushong, nu face decat sa confere o doza mai mare de credibilitate unor convingeri mai mult sau mai putin personale. Fie ca ne-au fost induse de altii, fie ca am ajuns singuri la aceasta concluzie, in relatia de cuplu se intalnesc multe greseli repetate la infinit, pe care le admitem, dar pe care nu le putem evita.

Privita din perspectiva unui psihoterapeut, cuplurile actuale se confrunta cu probleme de comunicare si se destrama de cele mai multe ori din cauza individualitatii partenerilor, devenita tot mai mult stereotipie. Ca acceptam sau nu acest lucru, atat barbatii, cat si femeile implicate intr-o relatie de cuplu ajung de-a lungul timpului sa se comporte conform unor anumite tipare psihologice bine inradacinate.

In cartea sa, ce pare dedicata exclusiv femeilor, Carolyn – psiholog si consilier – prezinta exemple de situatii cotidiene ce au dus la destramarea unei relatii. Acestea au fost preluate atat din viata ei personala, cat si din viata pacientilor sai.

Printre cele sapte greseli prostesti pe care oamenii inteligenti le fac in relatia de cuplu, mentionate in cartea omonima, se numara si urmatoarele trei, pe care le-am considerat esentiale si usor de recunoscut:

• pretentia ca partenerul sa ne citeasca gandurile;
• adoptarea rolului de martir;
• salvarea partenerului.

Cele trei greseli sunt cel mai adesea intalnite in cuplu si, probabil, par foarte cunoscute tuturor femeilor. Indiferent cat de mult sustinem ca suntem diferite de alte femei, ca suntem unice si ca avem nevoi individuale, studiile arata ca in relatia de cuplu, atat femeile, cat si barbatii se comporta dupa acelasi tipare; statistica ce da mari batai de cap terapeutilor in probleme maritale, precum autoarea cartii: Carolyn Bushong.

• pretentia ca partenerul sa ne citeasca gandurile

Ni se intampla zi de zi sa ne exprimam sentimentele si dorintele prin intermediul aluziilor sau afirmatiilor indirecte, gandindu-ne ca daca partenerul ne iubeste cu adevarat, cu siguranta va intelege ceea ce vrem sa spunem de fapt.

• adoptarea rolului de martir

De cele mai multe ori simtim nevoia sa facem compromisuri, sacrificii si sa induram multe pentru partener, familie, prieteni, considerand ca in felul acesta vom fi apreciate si ceilalti ne vor fi recunoscatori. Pentru ca ceilalti nu reactioneaza asa cum ne asteaptam, devenim victima indiferentei lor si tragem la infinit aceeasi concluzie: ca in relatiile in care suntem implicate intotdeauna oferim mai mult decat primim si suntem, prin urmare, nedreptatite.

• salvarea partenerului

Femeile au fost si vor fi intotdeauna adeptele schimbarilor, insa de fiecare data, ele vor incepe prin a-l schimba pe EL din viata lor. Impresia generala pe care o avem este aceea ca fara noi nu s-ar descurca si ca toate criticile noastre sunt constructive si destinate sa il schimbe in bine. Pentru ca avem aceasta convingere, ca facem un bine criticand, avem si pretentia ca partenerul nostru sa ne fie recunoscator cand incercam sa ii fim de ajutor.

Cartea este destinata in special femeilor vulnerabile din cauza nenumaratelor relatii esuate. Carolyn lupta pentru a le convinge ca bagajele emotionale care le impovareaza trecutul sunt principalele motive care le impiedica in prezent sa inceapa o noua relatie nesortita esecului. Incurajandu-ne sa ne avantam in necunoscut, constiente de riscuri, in loc sa repetam greseli din trecut care ne sunt familiare si ne fac sa ne simtim in largul nostru, ne da urmatorul sfat:

In dragoste, ca si in afaceri, veniturile neinvestite sunt sortite irosirii.

Sapte greseli prostesti pe care oamenii inteligenti le fac in relatia de cuplu poate fi comandata online de pe siteul editurii Curtea Veche.

Rating: 7.8/10 (6 votes cast)