« Merry Aronson, Don Spetner, Carol Ames – Ghidul redactarii in relatii publice | Pagina principala | Eric Carle – Omida mancacioasa »

Robert Imbriale – Marketingul motivational
Articol postat de Loredana Modoran
Autor: Robert Imbriale;
Titlu: Marketingul motivational;
Ce anume ii face pe oameni sa cumpere? Sa mearga in magazine, sa ia un produs de pe raft si sa il plateasca? Sau sa stea confortabil in pat, cu laptopul in brate si sa comande lucruri de pe internet? La ce se gandesc si ce simt oamenii cand cumpara?
Conceptul pe care Robert Imbriale il dezvolta in Marketingul motivational este ca doar atunci cand stii motivul pentru care oamenii cumpara, vei putea sa iti dezvolti cu succes afacerea. Astfel, prin aceasta carte, Robert Imbriale duce conceptul de marketing la un alt nivel, acela al motivatie din spatele deciziei de cumparare. Cu ajutorul marketingului motivational se faciliteaza achizitiile prin recursul la emotii. Teza pe care Robert Imbriale o sustine este ca procesul de cumparare are o componenta logica, cat si una emotionala, mult mai importanta ca prima. De fapt, spune autorul, decizile oamenilor apar din emotii care mai apoi sunt justificate prin “logica”.
Dorintele de ordin emotional reprezinta un factor de motivare puternic, fiind exact ingredientul care transforma marketingul emotional intr-un instrument atat de bun de marketing, continua Robert Imbriale. Oamenii sunt motivati de aceleasi emotii primare, in numar de cinci: teama, dragostea, gratuitatile si chilipirurile, imbogatirea fara efort si transformarea viselor in realitate.
Daca se creaza o legatura intre potentialul client si teama sa cea mai mare, pentru ca apoi produsul sau serviciul sa fie pozitionat ca o modalitate de a-i potoli teama, atunci acesta va cumpara. Cu cat teama este mai mare, cu atat este mai puternica motivatia.
Dragostea se refera la trei dimensiuni: crearea unei apropieri intre client si produs, mesajele de dragoste propriu-zisa si cele ce implica sexul. Autorul confirma ca sexul vinde foarte mult, insa atrage atentia ca nu intotdeauna functioneaza.
Gratuit este unul dintre cele mai puternice cuvinte din limbajul de marketing. Robert Imbriale sfatuieste alaturarea pixurilor, calendarelor si brichetelor la produse. Si bineinteles, cuvantul “gratuit” sau “cadou”. Lipsa banilor este de departe cea mai mare provocare cu care se confrunta cei mai multi oameni.
Cine nu vrea sa faca bani fara efort? Autorul ii incurajeaza pe specialisti sa puna accent pe avantajele si economiile pe care le-ar face clientii cumparand respectivul produs.
Referitor la ultima sursa de motivare, cand un produs ofera cumparatorului “solutia la care a visat”, atunci sarcina specialistului in marketing a fost indeplinita cu succes.
Cheia marketingul emotional este de a face tot pentru a motiva potentialii clienti sa cumpere de la tine si sa ii mentii motivati chiar si dupa terminarea procesului de cumparare, completeaza Robert Imbriale. De asemenea, el vine cu strategii de marketing motivational pentru diferitele canale de comunicare: siteuri, print si publicitate, radio si televiziune.
Ce nu am regasit in aceasta carte este o discutie asupra eticii acestui tip de marketing. Recurgerea la emotii nu este practic un santaj al individului pentru a cumpara un anumit lucru?
Cartea este disponibila pentru comanda online pe siteul editurii Amsta.
Autor: | Robert Imbriale | An aparitie: | 2008 |
Titlu: | Marketingul motivational | Pret: | 19 RON |
Nr. pagini: | 208 | Editura: | Amsta |
Subiecte: _Autor: Robert Imbriale, _Comentator: Loredana Modoran, Editura: Amsta Publishing | Nici un comentariu »