Peter F. Hamilton – Steaua Pandorei, Volumul 4

Autor: Peter F. Hamilton;
Titlu: Saga Commonwealth
(Steaua Pandorei, Volumul 4 – Judas unchained, Volumul 2);
A aparut in anul: 2005 la ei, 2009 la noi;

Despre serie am scris mai pe larg in recenzia primelor trei volume, asa ca nu mai are rost sa reiau. Am asteptat sa citesc aceasta ultima parte cu sufeltul la gura si imediat cum mi-a incaput pe maini, am terminat-o in doua zile. Am evitat sa fac o recenzie pentru Steaua Pandorei (Volumul 4) pana acum ca sa incerc sa fac rost si de urmatoarele povestiri din serie, ca sa ma luminez (Desi incheie jumatate din firele urmarite in ce a fost pana acum, Hamilton le lasa pe restul de izbeliste). N-am reusit, asa ca o sa scriu despre aceasta carte, care-mi lasa impresia ca si precedentele, ca trebuie sa mai urmeze ceva.

In primul rand sunt foarte dezamagit de modul in care a ales scriitorul sa il construiasca in acest volum pe “inamicul public numarul 1” al rasei umane, unul care era pana acum necunoscut. Spre deosebire de celelalte volume, actiunea e atat de previzibila in ceea ce priveste acest scenariu, incat am ramas cu o senzatie ciudata de insatisfactie la nivelul neuronului solitar.

In rest sunt de toate. Batalii epice, atat intre nave spatiale cat si intre super-soldati, detalii psihologice complexe in ceea ce priveste personajele, si inovatii interesante cand vine vorba de rasele extraterestre prezente.

Si din pacate, cand am spus ca sunt de toate, m-am referit si la greselile de editare. Mai mult “typos”, dar pe alocuri si dezacoarde subiect-predicat. Ocazional, cuvinte lipsa sau in plus.

Pentru cei care au citit primele trei parti, nu stiu daca “omorarea” de catre Hamilton a unor personaje va fi privita cu ochi buni, dar asta cred ca era solutia cea mai usoara de a scapa de nevoia de a da lamuriri cu privirea la soarta lor. Totusi, cateva personaje destul de importante din primele serii au aparitii fugare, sau lipsesc in intregime.

Personal, mi-a placut in mod special calatoria lui Ozzie, si parca simt nevoia unui volum care sa explice mai amanuntit ce si cum in ceea ce priveste celelalte rase din Galaxie.

In schimb va trebui sa ne multumim cu totii cu ce avem acum. Daca ar fi sa trag o concluzie cu privire la povestea Pandorei, indiferent ca e numita Steaua Pandorei sau altfel, as face o comparatie cu un foc de artificii. A inceput incet, a continuat spectaculos, iar momentul de varf a fost atins undeva pe la trei treimi din acest al patrulea volum, restul fiind doar rachete ratacite.

Sper insa ca se vor traduce la noi si celelalte carti din seria lui Peter F. Hamilton. Pana atunci, puteti comanda online Steaua Pandorei – Volumul 4 de pe siteul editurii Tritonic.

Rating: 10.0/10 (2 votes cast)
Peter F. Hamilton - Steaua Pandorei, Volumul 4, 10.0 out of 10 based on 2 ratings