« Fara autor – Retetele gospodinei moderne | Pagina principala | Gib I. Mihaescu – Rusoaica »

David A. Aaker – Strategia portofoliului de brand
Articol postat de Alex Sima
Autor: David A. Aaker;
Titlu: Strategia portofoliului de brand;
A aparut in anul: 2004 la ei, 2006 la noi;
Autor recenzie: Gionea Adriana;
Cartea poate fi considerata un manual practic pentru cei care detin deja o afacere, dar si pentru cei interesati de marketing si advertising. David Aaker, cel mai important specialist in strategia de brand, propune o serie de modalitati prin care se poate diferentia si consolida fiecare brand dintr-un portofoliu, astfel incat sa se afle printre primele optiuni in mintea consumatorului. Un punct forte al cartii Strategia portofoliului de brand il reprezinta tocmai capacitatea autorului de a facilita intelegerea conceptelor de brand, subbrand, brand principal si brand cu rol de sustinere, aratand rolul fiecaruia in cadrul strategiei globale.
Intelegerea conceptelor este susutinuta si prin exemplele oferite, in care sunt prezentate strategiile concrete ce au dus la ascensiunea unor branduri precum: Pepsi, Microsoft, Sony, Mariott sau Disney. Analizarea brandului Disney demonstreaza importanta diferentierii fiecarui brand din portofoliu pentru consolidarea brandului principal.
Din strategia complexa a unui portofoliu de brand fac parte cateva elemente precum: diferentierea fiecarui brand, aliantele intre diferitele branduri, rolul promotiilor si extensia brandului. Prezentarea acestor parghii strategice este structurata de autor in cele patru parti ale cartii, care se refera la: definirea strategiei de brand; relevanta si diferentierea brandului; sprijinirea activelor de brand; orientarea si claritatea portofoliului de brand.
Un alt punct forte al cartii il reprezinta atentia pe care David Aaker decide sa le-o acorde extensiilor brandului, identitatii corporatiste, precum si modalitatilor prin care un brand de lux se poate adresa publicului larg, fara a-si pierde atributele acordate de perceptia consumatorilor fideli.
Intr-unul dintre capitole, autorul arata in ce context este benefica extensia unui brand si care sunt riscurile ei. Tot in acest capitol David Aaker demonstreaza cat de importanta este dezvoltarea unei platforme pentru branduri de serie, intalnita si in cazul brandului Dove, care cuprinde mai multe categorii de produse cu o caracteristica principala menita sa-l diferentieze pe piata.
Util pentru dezvoltarea unei afaceri cu produse de lux este si capitolul in care este prezentat cazul brandului Prada, din care a luat nastere un brand destinat publicului larg alcatuit din tineri. Noul brand a devenit cunoscut sub denimirea de Miu Miu.
Dupa ce a prezentat modalitatile prin care fiecare brand poate capata vizibilitate in mintea consumatorului, autorul acorda o mare importanta construirii unui brand corporatist menit sa confere credibilitate produselor si brandurilor create, accentuand si trasaturile de ordin emotional asociate acestuia.
Cartea lui David Aaker merita recomandata tuturor celor care vor sa se initieze in tainele strategiei de brand.
David Aaker a mai scris si Managementul capitalului unui brand, in care prezinta modaliatati de construire a brandului.
Puteti comanda Strategia portofoliului de brand de pe Diverta Online.
David A. Aaker - Strategia portofoliului de brand,
Subiecte: _Autor: David Aaker, _Comentator: Adriana Gionea, Editura: Brandbuilders | Nici un comentariu »