Promotii

EscapeReality

Ultimele recenzii, stiri sau concursuri

Categorii Google

Comentarii recente

Recenzii ordonate dupa edituri si autori:

Editura Adevarul Editura All Editura Amaltea Editura Amsta Editura Aquila Editura Art Colectia Biblioteca Pentru Toti Editura Brandbuilders Editura Cartea Romaneasca Editura Cartier Editura Corint Editura Curtea Veche Editura Erc Press Editura Herald Editura Humanitas Editura Ibu Editura Leda Editura Litera Editura Millennium Press Editura Minerva Editura Mix Editura Nemira Editura Polirom Editura Rao Editura Semne Editura Trei Editura Tritonic Editura Univers Editura Vellant Editura Vremea

Arhive


« | Pagina principala | »

EscapeReality

Alina Dolea, Adriana Tarus – Branding Romania

Articol postat de

Autor: Alina Dolea, Adriana Tarus;
Titlu: Branding Romania;

Sincera sa fiu, nu m-a preocupat prea mult ideea de brand de tara, nici macar dupa toata povestea cu logo-ul, mai mult sau mai putin original, care simboliza “explorarea gradinii carpatice”. Nu stiu daca e de bine sau de rau, dar pur si simplu nu am constientizat o asemenea necesitate. Insa daca iei in mana “Branding Romania“, este posibil sa inceapa sa te intereseze domeniul, macar de curiozitate. Pentru ca iti dai seama de faptul ca tara ta are totusi o imagine, care este conforma sau nu cu realitatea, si ca acest lucru te afecteaza si pe tine intr-o oarecare masura, fie ca iti pasa, fie ca nu.

Stim cu totii de faptul ca Romania este cunoscuta de straini prin prisma unor stereotipuri, precum comunismul, Ceausescu, rromii, Dracula, Gica Hagi, Nadia Comaneci si altele dintr-o gama asemanatoare. De unele suntem mandri, de altele nu stim cum sa mai scapam. Pentru ca odata ce stampila este pusa, greu o mai indepartezi.

Insa nu trebuie sa credem ca doar tara noastra are parte de un asemenea tratament. Si noi avem o anumita imagine referitoare la un stat, o imagine destul de sumara si la fel de stereotipala. Franta cu al ei Paris este stilata si romantica, Africa este distrusa de foamete si saracie, America este tara tuturor posibilitatilor si asa mai departe. Idei la fel de departe de adevar sau in orice caz doar partial reale, incapabile sa surprinda complexitatea unui stat si a oamenilor care locuiesc in el.

Cele doua autoare prezinta, dincolo de o parte teoretica bine documentata, studii de caz referitoare la campaniile de branding de tara realizate pana acum. Acestea vorbesc de asemenea despre diplomatia publica, tot ce inseamna brand si promovarea prin web 2.0, care trebuie facuta si oficial, printr-un demers voit si structurat, paralel cu cel neoficial, in care oameni obisnuiti vorbesc, povestesc si impartasesc pareri referitoare la anumite locuri de pe glob.

Mi-a placut faptul ca in carte se pune accent pe ideea ca tot acest branding de tara, dincolo de coordonatele pretentioase din teorie si de punerea in aplicare prin prisma profesionala, pleaca de la fiecare dintre noi. Inainte de toate, noi suntem cei care contribuim, constient sau nu, la conturarea unei anumite imagini pentru Romania. Orice intalnire cu un strain sau orice iesire din granitele nationale poarta cu sine o “carte de vizita” care vorbeste nu doar despre tine ca individ, ci despre locul din care provii. Iar impresia buna sau rea pe care o lasi celorlalti se rasfrange implicit si asupra parerii pe care acestia si-o fac referitoare la tara de care apartii.

Daca vrei sa afli mai multe despre brandingul de tara sau despre tot ce inseamna relatii publice, diplomatie, comunicare, new media si etichetare, poti comanda online “Branding Romania” de pe site-ul editurii Curtea Veche.

 

Autor: Alina Dolea, Adriana Tarus An aparitie: 2009
Titlu: Branding Romania Pret: 20 RON
Nr. pagini: 232 Editura: Curtea Veche
VN:F [1.9.22_1171]
Nota acordata acestei carti:
Rating: 10.0/10 (4 votes cast)
Alina Dolea, Adriana Tarus - Branding Romania, 10.0 out of 10 based on 4 ratings
fb_share

renne

Subiecte: _Autor: Adriana Tarus, _Comentator: Marinela Gheorghe, Editura: Curtea Veche | Nici un comentariu »

Comentarii

Va rugam sa comentati la subiect si sa nu ii jigniti pe ceilalti interlocutori. In caz contrar, comentariul nu va fi aprobat sau va fi editat. Va multumim.