Dr. Harvey Karp – Bebelusul meu e cel mai fericit

Harvey Karp - Bebelusul meu e cel mai fericitTitlu: Bebelusul meu e cel mai fericit;
Autor: Dr. Harvey Karp;

Harvey Karp, faimos medic pediatru, specialist in dezvoltarea copilului din Statele Unite si conferentiar la UCLA a scris Bebelusul meu e cel mai fericit pentru a ajuta mamicile sa isi linisteasca nou-nascutul care plange si sa-l faca sa doarma mai mult. Unele viitoare mamici se tem ca la un moment dat nu-si vor putea opri bebelusul din plans, sau ca acesta nu va dormi destul. Daca esti o viitoare mamica sau deja ai un bebelus, fii sigura ca vei gasi aici o reteta pentru a avea un copil fericit.

Karp isi bazeaza sfaturile pe tainele stravechi ale omenirii in ceea ce priveste cresterea bebelusilor, in combinatie cu studiile medicinei moderne. Pe scurt, Karp indica cinci leacuri simple pentru a linisti un bebelus care plange: infasat, asezat pe o parte sau pe burta, sssh-it, leganat si supt. Aceste leacuri pot fi folosite individual, dar cel mai bine functioneaza daca sunt utilizate simultan in ceea ce el a numit “leacul afectuos”.

Pediatrul care a consiliat mii de parinti, inclusiv vedete ca Madonna, Michelle Pfeiffer si Pierce Brosnan dedica doua capitole intregi explicarii cauzelor colicilor, si oferirii de solutii. Un fapt de baza pe care isi bazeaza teoria este acela ca toti bebelusii ar avea nevoie de un “al patrulea trimestru” de sarcina. Pentru a avea un bebelus fericit trebuie sa recreezi pe cat posibil conditiile din uter: zgomote monotone puternice, miscare continua, senzatie de stramt si cald.

Infasatul – “senzatia magica” reprezinta baza linistirii – opreste agitatia mainilor si permite bebelusului sa se concentreze asupra mamei. Karp spune ca infasatul nu pune neaparat capat plansetelor ci mai degraba ii pregateste pe bebelusi pntru celelalte trucuri. Al doilea truc este a pune bebelusul pe o parte sau pe burta – declanseaza reflexul de linistire prin imitarea pozitiei pe care copilul o avea in uter. Al treilea truc – cel mai linistitor sunet pentru bebelusi: sssshh. Karp explica faptul ca shhh-itul apare ca mijloc de linistire a copiilor in toate culturile lumii pentru ca imita sunetele din uter, cu care copilul s-a obisnuit in cele noua luni. Shhh-ul trebuie sa fie foarte puternic, de o o intensitate cel putin egala cu cea a plansetului bebelusului, si sa dureze minim 10 secunde. Leganatul – al patrulea leac – trebuie sa fie viguros, cu miscari scurte si rapide, pentru a calma plansul. Leganatul usor si cu miscari de amploare este recomandat de Karp pentru a mentine relaxarea, nu neaparat pentru a o obtine. Ultimul truc – cireasa de pe tort – este suptul, care nu mai are nevoie de introducere.

Cartea este foarte user-friendly, usor de citit si poate actiona ca un calmant pentru temerile parintilor. De asemenea, are un index adesea folosit de autori, care face cartea usor de utilizat – de exemplu daca vrei sa afli mai multe despre suzeta, utilizezi ghidul pentru a afla la ce pagini a scris Karp despre ea si nu trebuie sa citesti intreaga carte pentru a gasi ceea ce cauti. Recomand oricarei mamici sau viitoare mamici aceasta carte care nu prea iti vine a crede ca este scrisa de un barbat!  Puteti comanda online Bebelusul meu e cel mai fericit de Harvey Karp de pe siteul Curtea Veche.

Autor: Dr. Harvey Karp An aparitie: 2007
Titlu: Bebelusul meu e cel mai fericit Pret: 22 lei
Nr. pagini: 339 Editura: Curtea Veche