« Sergiu Valcu – Evanghelia dupa maghizi | Pagina principala | Mateiu Caragiale – Craii de Curtea-Veche »

David A. Aaker – Managementul capitalului unui brand. Cum sa valorificam numele unui brand
Articol postat de Alex Sima
Autor: David A. Aaker;
Titlu: Managementul capitalului unui brand. Cum sa valorificam numele unui brand;
Anul aparitiei: 1991 la ei, 2005 la noi;
Autor recenzie: Gionea Adriana;
David Aaker le propune celor interesati de mecanismele construirii unui brand zece pasi esentiali: identificarea activelor si atributelor menite sa genereze performanta; identificarea nivelului de loialitate fata de brand; ocuparea unui loc in mintea consumatorului prin recunoasterea brandului; calitatea perceputa de consumator; pozitionarea; masurarea asocierilor brandului; crearea si mentinerea asocierilor; crearea numelui, simbolului si sloganului, extensiile brandului si revitalizarea lui. Fiecarei etape ii este dedicat cate un capitol amplu, cititorul gasind in Managementul capitalului unui brand. Cum sa valorificam numele unui brand si exemple referitoare la branduri internationale precum: Ford, Dove sau Yamaha.
Conceptul de brand si importanta valorificarii capitalului sau sunt prezentate in primul capitol, printr-un exemplu care il poarta pe cititorul interesat catre primele eforturi ale unei companii de a crea nu numai produse, ci si nume intiparite in mintea consumatorului.
Autorul demonstreaza ca ocuparea pozitiei de lider in mintea consumatorului este conditia esentiala pentru construirea unui brand puternic. Memorarea, apoi recunoasterea brandului pot conduce la sporirea consumului, implicit la fidelizarea cumparatorului. In capitolul dedicat loialitatii fata de branduri, David Aaker prezinta modalitati concrete de evaluare a fidelitatii cumparatorului, cum ar fi estimarea procentului alcatuit din persoanele care achizitioneaza al doilea produs de sub umbrela aceluiasi brand (cumpararea repetitiva).
Un avantaj al acestei carti il reprezinta interesul autorului pentru psihologia consumatorului, mai ales pentru acele procese legate de asocierile dintre un produs si un anumit stil de viata sau valori emotionale. Astfel, cartea devine o pledoarie pentru reflectarea brandului in mintea cumparatorului, nu numai in cifrele de afaceri. Chiar la inceputul cartii, David Aaker critica interesul sporit al actionarilor pentru castigurile imediate in dauna unei strategii de lunga durata, finalizata prin construirea unui brand puternic, care sa devina, in primul rand, lider in mintea consumatorului.
Cartea poate fi considerata primul ghid practic al celor care studiaza marketingul, mai ales ca este scrisa de cel mai important specialist in strategia construirii unui brand. Puteti comanda Managementul capitalului unui brand de pe Diverta Online.
David A. Aaker - Managementul capitalului unui brand. Cum sa valorificam numele unui brand,
Subiecte: _Autor: David Aaker, _Comentator: Adriana Gionea, Editura: Brandbuilders | 1 Comentariu »
25, 05, 2009 la 7:46 pm
[…] Aaker a mai scris si Managementul capitalului unui brand, in care prezinta modaliatati de construire a […]