Dan Puric – Cine suntem

Autor: Dan Puric;
Titlu: Cine suntem;
A aparut in anul: 2008;
Autor recenzie: Loredana Modoran;

***** Am inceput lecturarea acestei carti cu ignoranta si reticenta. Cu ignoranta, pentru ca nu stiam prea multe despre Dan Puric si cu reticenta pentru ca, din primele pagini, cartea mi-a părut prea ortodoxa pentru mine (dedicatia autorului este pentru parintele Atanasie, iar una dintre prefate este scrisa tot de un preot, Iustin Parvu). Totusi, dintr-o curiozitate nativa am continuat lectura si imi multumesc pentru aceasta. Am descoperit un mare artist, care nu se sfieste sa spuna lucrurilor pe nume si, cel mai important, ne face sa privim si sa reflectam (mai mult) despre partea frumoasa a lumii din jurul nostru si a Romaniei.

***** Cartea contine zece interviuri si cuvantari in care Dan Puric vorbeste despre iubire, pentru Dumnezeu, arta si femeie, despre amintiri si tinerete, precum si despre doi monstri care distrug Romania: urmele inca vii ale comunismului si globalizarea. Despre toate acestea, Dan Puric vorbeste cu pasiune. O pasiune izvorata dintr-o inalta credinta, pe care si-o asuma ca pe o menire:

Eu mi-am inteles menirea astfel: sa matur poteca spre Biserica.

***** Pentru cei ca mine, mai putin credinciosi sau sceptici in privinta Bisericii, recomand inlocuirea “credintei” din text cu “bun-simt”. In acest fel, cartea lui Puric ne dezvaluie un veritabil discurs politic. Discurs diferit de ceea ce ne servesc politicienii si intelectualii de azi, care

nu au nimic romanesc, sunt niste transfrontalieri – navetisti intre intre idei europene.

***** Puric ne spune sa ne redescoperim pe noi ca popor. Pentru ca suntem valorosi. Avem valori pe care trebuie sa le scoatem in fata, iar promovarea non-valorilor trebuie sa inceteze. Trebuie sa privim inauntrul (poporului) nostru si sa ne extragem de acolo seva. Intr-un cuvant, sa intelegem “cine suntem”. Nu trebuie sa imitam idei europene, care nu ni se potrivesc si care ne fac mai mult rau decat bine. Trebuie sa ne pastram identitatea. Ceea ce propune Dan Puric este de fapt o reforma morala a Romaniei, o iesire din zodia supravietuirii in care se afla majoritatea romanilor. Cel putin, asa consider eu, in punctul meu (ingust) de vedere. Astept sa cititi si dumneavoastra cuvantarile lui Puric si sa expuneti aici parerile despre carte.

Rating: 7.8/10 (4 votes cast)
Dan Puric - Cine suntem, 7.8 out of 10 based on 4 ratings

Subiecte: _Autor: Dan Puric, _Comentator: Loredana Modoran | 1 Comentariu »

Un raspuns la “Dan Puric – Cine suntem”

1. Anna Says:
    11, 05, 2010 la 5:50 am

Am citit si eu aceasta carte si mi s-a parut exceptionala. E a doua carte din lungul sir de carti citite care m-a tinut cu pixul si agenda aproape non-stop langa mine(cand identific in lecturile mele citate care ma impresioneaza le notez)

Rating: 5.0/5 (2 votes cast)